Д-р Матю Уокър изследвал мозъчните вълни на хора с деменция и все не можел да открие някаква закономерност. Това го отчайвало, докато не прочел научна статия, описваща кои мозъчни центрове се засягат от деменцията. Сред тях се оказва и центъра на съня. Така д-р Уокър осъзнал грешката си – трябвало да мери мозъчните вълни на пациенти не в будно , а в спящо състояние. Това прозрение променило всичко. Д-р Укорът се преместил в САЩ и създал лаборатория за изследване на съня към Харвардския университет. Плод на 20 годишните му изследвания са следните разкрития. Не се знае отговорът на въпроса защо спим, казва докторът, който обаче има какво да ни разкаже.

Той обясни, че има желязно правило, че ляга и става винаги по едно и също време, като спи не по-малко от 8 часа. „Съветвам всички да правят като мен, каквото и да става„, категоричен е специалистът. Д-р Уокър дава за пример , че ако човек не си доспива го дебнат много заболявания, като деменция, Алцхаймер дори рак.

„Не си мислете, че случайно и Роналд Рейган и Маргарет Тачър бяха болни от Алцхаймер. И двамата приживе се хвалеха от колко малко сън имат нужда“, обяви сензационно д-р Матю Уокър.

SleepСпоред неговите изследвания при спане от 4-5 часа имунните клетки спадат с цели 70 %. А те са убийци на раковите клетки, които телата ни произвеждат всеки ден. Безсънието е свързано още с рака  а дебелото черво, на простата, рака на гърдата. „За това Световната здравна организация (СЗО) обяви работата на нощни смени за силен канцерогенен фактор“, изтъква специалистът.

По думите му безсънието е болест, а сънят е здраве. „Нещо повече, колкото по-малко спиш, толкова по-малко ще живееш. Това го доказват моите големи изследвания с хора над 45 годишна възраст. При онези, които спят по-малко от 6 часа рискът от инфаркт е с 20о% по-голям. Недоспиването освен това вдига кръвната захар, кръвното налягане и телесното тегло.

Причина е , че спада нивото на хормона за ситост лептин, а се вдига нивото на хормона , който ни кара да ядем все повече и повече грелин. Той, вика и болестта на Алцхаймер. При нея има натрупване на токсичен амилоиден белтък в мозъка. Той се изчиства във фазата на дълбокия сън, а при безсъние остава. Интересно е, че при Алцхаймер амилоидния белтък се трупа именно в мозъчния център , отговарящ за дълбокия сън като убива клетки в него“.

Мит е, че на стари години човек се нуждае от по-малко сън, отбелязва още д-р Уокър. Освен, че ни пази от деменция, спането снабдява човека със спомени и повишава капацитетът му да трупа информация.

Д-р Уокът също така има богата база със сънища на свои пациенти, но за разлика от д-р Фроид не прибягва до тяхното тълкуване. Според него сънищата са балсам за въображението.

„Ние спим за да помним, но ние спим и да забравяме. Фазата на дълбокия сън е терапевтична . При нея човек изхвърля емоционалния заряд на преживяното през деня. Сънят влияе и на настроението. При лишаване от него активността в амигдала се повишава с 60%, а това води до увеличаване на агресията, тъй като тя е центърът, който управлява гнева и яростта. “

Човек спи на периоди от по 90 минути и в края на всеки от тях е фазата на дълбокия сън. Сънят е два вида. Първият е без бързо движение на очите, последван от фаза на бързо движение на очите под затворените клепачи.

„В първата фаза мозъчните вълни са смайващо синхронизирани-като в музикален ритъм, казва д-р Уокър. Мозъкът излъчва като в бавна мантра. Именно в тази фаза мозъкът обработва огромно количество данни. За да се произведат тези мозъчни вълни стотици хиляди клетки пеят заедно, после замлъкват, пеят отново. А фазата на бързото движение на очите са нарича парадоксален сън, защото мозъчната дейност, е като в будно състояние изключително активна.

Лечители.бг, Последвайте ни във Фейсбук!

Виж продукти-лечители за Здраве и Красота от Природата: