Един от основните хормони за емоционалния баланс на жените и техния външен вид, това е женският полов хормон -негово величество естрогена. Той поддържа еластичността на артериите, хармонизира нервната дейност, помага за справяне със стреса. Въпреки, че се произвежда в яйчниците, прелюбопитен факт е, че телата на мъжете също могат да произвеждат хормони от тази група, но в доста по-малки количества.

Естрогенът отговаря за външния вид на жените – гърди, осанка, подкожни мазнини, здравия вид. Именно неговата скрита функция да трупа мазнини е вдъхновила редица произведения, описващи изящните форми на Евите, като шедьоврите на Рубенс, например. Не случайно на една от картините му  присъства и Хермес със лечителския кадуцей, символизиращ здравето и лечението.

От днешна гледна точка обаче Естрогенът се счита за враг на талията. Защото именно той нарежда на тялото на жената да трупа мазнини в мастните депа, вместо да ги превръща в енергия. В процеса на еволюция природата е измислила това, за да има бъдещата майка хранителни запаси при раждането на детето. Ако обаче се получи по-голямо количество от хормона, тялото започва да задържа повече вода и мазнини, което води до драстично покачване на теглото. Тук може да помогне консумацията на кръстоцветни зеленчуци, като броколи, цветно и брюкселско зеле, които да намалят нивата на естрогена. Консумацията на кофеин под формата на кафе и шоколад също оказва такъв ефект.

Пищните форми на дамите са едната крайност от наличието на повече естроген. Ситуацията обаче не е особено приятна и при неговата липса. Именно след раждането дозите на естрогена падат главоломно и тогава се наблюдават последиците от дефицита на този хормон т. нар следродилни депресии. Другите критични периоди, характеризиращи се с етрогенен глад, са преди менструация и по време на менопауза. Ето и основните състояния, вследствие на:

1. На първо място това са нервните разстройства, депресиите.Състоянията могат да се редуват избухливост и апатия.

2. Липсата на естроген води още до разкъсване на колагеновите влакна. В резултат кожата започва да изсъхва, появяват се бръчки, петна. Водата в клетката намалява.

3. В климактериума след 45-годишна възраст частично от липсата на този хормон се счита, че настъпва намаляване на костната плътност Остеопорозата.

4. Тъй като естрогенът отговаря, както за еластичността на кожата, така и на артериите, то липсата му може да доведе до Атеросклероза. В резултат се повишава риска за индивида от инфаркти и инсулти

5. От дефицита на естроген може да нарасне окосмяването

Така, ако можем да обобщим, най-добре е естрогенът да е в баланс. Но това по физиологични причини е невъзможно. Все пак запазването на нивата му след определена възраст 45-50 години съхранява красотата на дамите и тяхното дълголетие като профилактира сърдечно-съдовата система и еластичността на кожа и мускули. Последни изследвания показват, че прекаляването с кафе, алкохол и цигари  саботира производството на хормоните от тази група.

Фито-формула с 8 вълшебни билки и растения регулира метаболизма и килограмите (капки)

za_otslabvane_kapki

Източници на Естроген

Различни храни могат да стимулират или инхибират тялото да произведе хормоните от тази група (естрон, естриол, естрадиол).

Нормалният синтез на естрогени се осигурява витамин Е. Добрата доза е 200-400 мг. Можем да си набавим витамина от маслодайните растения – сусам, слънчоглед, ленено семе и т.н. Може да разчитаме на лененото семе, а с олио да гарнираме салатите си. Семето може и да се смели и също да се ръси върху салатите по 1-2 супени лъжици дневно. Другият вариант е да се разбърка с някаква течност – сок, компот, нектар или просто вода.

Има също така растения, наречени фитоестрогени. Прием на тези растения или извлек от тях може по природен път да подпомогне регулацията на естрогена. Така могат да се избегнат последствията от приема на синтеничен вариант на хапчета и последствията от тези терапии. За източници на фитоестрогени се считат ръжта, царевицата, соя, леща, боб, червена детелина и др.

Рецепта с джоджен на д-р А. Михайлов

При хормонален дисбаланс важен е и джодженът. Той предпазва също така от поликистоза на яйчниците и заедно с това от хормонален дисбаланс.

5 г (около 2 чаени лъжички се запарват в 250 мл вряла вода 15 минути и чаят се прецежда. Изпива се на 2 порции през деня.
Бобовите растения – леща, нахут ( в това число леблебия), грах, фасул – зелен и стар фасул, също са от помощ за поддържане на нормален хормонален статус.

Д-р Атанас Михайлов, Елена Бонева,

Лечители.бг, Последвайте ни във Фейсбук!

 

Споделете статията с приятелите си: