През есенния сезон се обострят депресивните състояния, които са отговорни за намалена кодниция, спад в имунната защита, липсата на тонус. В резултат на всичко това могат да се появят нептипични за човека проблеми, както и да се обострят стари хронични болежки. Тук поговорката -  „здрав дух, здраво тяло“ важи с пълна сила, защото когато духът ни стане по-нисък това веднага се отразява и на физическата ни кондиция. За да се справим с тези неща, попитахме популярния диетолог проф., Донка Байкова, какво може да се предприеме в режима на хранене.

Проф. Байкова посъветва , че трябва обезателно да наблегнем на онези храни, които са естествен антидепресант. Те стимулират хормона на щастието, както е наречен серотонина. Той ще ни направи по свежи, по-бодри и с негова помощ ще преодолеем есенната дупка.

„Серотонинът е продукт на аминокиселината триптофан. Тя може да бъде открита в бананите, в кафявия ориз, млечните продукти, овесените ядки, сусама , чистите месо и риба“, изреди родната експертка.

Приятно и бързо отслабване с Нони и Царевична коприна!

Weight loss

Триптофанът се съдържа в естествен вид в почти всички храни, които съдържат протеини, но в малки количества в сравнение с други важни аминокиселини. Храните, които съдържат високи количества триптофан са: червено месо, млечните продукти, ядки, семена, банани, соя и соеви продукти, риба тон, миди и пуешко месо. Богати източници на триптофан са и сусамовото брашно, тиквените семки, яйцата, магданозът, заешкото месо, семената от чиа.

Биологичен желатин -  универсален лечител за стави, кожа, коса, органи, зрение!

jelatin_gelatin_recepta_za_stavi_artroza_bolki

Тя изтъкна своите наблюдения, че напоследък, българинът залага на вечеря по италианската образец – масово в семействата се хапват спагети или пица. Разбира се тук нашенски или френски картофи също присъстват в менюто ни. Това обаче създава предпоставки за здравни рискове, тъй като този тип меню водел до дефицит на ценни минерали и аминокиселини, на които тестената и въглехидратната храна по дефиниция е по-бедна.

„Задължително е вечер да се консумира, в умерени количества, разбира се, риба, месо, яйца, а за любителите на вегитарианските ястия, зърнени храни, които също имат съдържания на триптофан. На сутринта, пък една зърнена закуска може да ни зареди с необоходмия тонус в това число и витамини от група Б“, поясни проф. Байкова.

„Някои от билковите отвари също биха ни свършили чудесна работа“, добави още професорката.

Блокиран имунитет

По думите ѝ, за да подготвим клетъчния си имунитет за есента се нуждаем от пълноценни белтъчни храни, но в никакъв случай преяждане и препиване.  Проф. Донка Байкова разкри, че с една свръхконсумация на храни и напитки можем да подтиснем имунната защита за целия 48 часа.

А това е много опасно, защото по този начин просто изключваме за повече от близо два дни нашите защитни сили, тъй като организмът насочва фокуса си в справяне с последиците от преяждането.   Всичко това е особено рисково, тъй като вече се намираме пред прага на вълната от грипните вируси и респираторните заболявания. Последвайте ни във Фейсбук!

Вижте най-полезните продукти за Здраве и Красота от природата

lechiteli-bg_shop

Лечители.бг

Споделете с приятелите си: