Още през 50-те години на миналия век черешите стават известни като естествен борец срещу  болка в костите

Черешите са чудесен източник на бор, който в комбинация с калция и магнезия влияе на плътността на костите, намалява отлагането на пикочна киселина и предотвратява възпалението.

Богатата на череши диета  се отразява добре на работата на сърцето и кръвоносната система, храносмилателната система и предотвратява появата на кариес.

Черешите унищожават свободни радикали

Черешите са  с индекс от 5000 по скалата за измерване на съдържанието на антиоксиданти ORAC. Те забавят процесите на клетъчно стареене.

Чаят от дръжките на черешите  помага при бъбречни заболявания, възпаление на пикочните канали и за изхвърляне на камъни.

Черешите съдържат голямо количество фибри, които помагат при остра настинка.

Някои изследвания показват, че 100 гр. череши дневно имат до десет пъти по-силно действие от аспирин

Ако спортувате  и страдате от мускулна треска пийте сок от череши. Изследване, проведено със състезатели в маратон, в чиято диета е бил включен сок от череши 5 дни преди и 2 дни след състезанието, се възстановяват много по-бързо от участниците, които са приели плацебо.

Черешите съдържат мелатонин,  хормон, който е отговорен за добрия  сън, памет и имунитет. Ако ви е трудно да заспивате,  хапнете шепа череши преди лягане.

Черешите са включени  и в козметиката, особено в средствата против бръчки и целулит.