Хиляди хора какво ли не биха дали, за да спре неприятната болка, парене и мравучкане, слизащи от гърба към краката. В медицинската практика този проблем е известен като ишиас, а статистиката сочи, че поне всеки пети човек се сблъсква с него през своя живот рано или късно.

Ишиасът се активира от нараняване или притискане на седалищния нерв. Тук причините все още не са съвсем изяснени, като те може да бъдат контузия, инфекции, мускулни проблеми, Ishias_nerv_diskop.проблеми с гръбначния стълб и други. Има различна степен на възпаление на нерва, като понякога болката е толкова силна, че човек не може да ходи.

Хиропрактици съветват, че всеки може да опита да си помогне сам с няколко прости и магически упражнения.

1: Стол във въздуха

Станете и поставете единия си крак, така че той да е точно над коляно. Сега спускайте бедрата надолу с изпънати напред ръце, така че все едно ще сядате на един стол, но във въздуха. „Седнете“ за момент и задръжте, докато усетите движението и леко опъване в бедрата и колената. За баланс в началото може да използвате стола. След това сменете крака и направете участък от другата страна.Uprajenie3

2: Легнал на пода

Тук се прави същото, но в легнало положение. Поставете стъпалото на единя крак на пода, докато другия се издърпа към гърдит , така че да усетите разтягане отзад. След няколко секудни сменете позата за левия крак.

Foto: YouTube/Pain Therapy 

3: Разпъване

Легнете и поставете цялата дължина на гърба си на пода. Сега придвижете цялото тяло все ендо ще лягате наляво, като в този процес дясното коляно трябва да сочи наляво, като мине над левия ви крак. Сега с едната ръка (лявата) придържайте коляното за да не се вдига от пода а, другата се обърнете по гръб като стремежът е свободната ръка (дясната ръка в случая) да е изпъната така, че рамото да опира в пода. Задръжте колкото е възможно (не повече от 20 сек.), като се опитате горната част на тялото си непрекъснато да сочи нагоре към тавана на помещението.Uprajnenie_3


4: Молитва

Вземете килимче или някаква друга повърхност, която да е по-мека от пода, и застанете като в молитвена поза.. Започнете да поставяте стъпалото на единия крак, а после на другия под седалището. Коляното е напред. След това разтегнете свободния крак направо назад и оставете леко тежестта на горната част на тялото да падне напред. Упражнението е изключително ефективно и при хронични неразположения на гърба дава почти мигновен ефект. Направете това няколко пъти, като ще установите че всеки ден болката намалява.

Foto: YouTube/Steady Health

5: Ножица

Седнете на пода и разтегнете краката си, доколкото можете в странична ножица. Останете в това положение докато почувствате леко отпускане. Тази позиция може да се задържи и по-дълго време.

Foto: YouTube/SportsInjuryClinic 

6: Асансьор

Много просто упражнение за изпълнение върху по-мека повърхност килимче, например или постелка за йога. Застанете в стойка партер с колената и двете ръце към пода. Сега повдигнете единия крак назад, така че петата да се простира колкото се може по-нагоре. Пускайте крака и отново го качвайте нагоре като асансьор. Направете около 5-10 повторение, след което сменете краката.uprajenie5

7: Седнал участник

Вземи един стол и седнете с изправен гръб. Повдигнете единия крак, така че петата ви да е над коляното. Хванете с ръце крака и легнете напред за няколко секунди като придърпвате тялото към крака. Това упражнение макар и лесно наглед разтяга и отпуска гръбната мускулатура и дава облекчение на енергийните потоци в спиналната област.

Лечители.бг, Последвайте ни във Фейсбук!

Най-доброто за Здраве и Красота от природата: